Citromtorta

By Melinda - 19:59

Így tavasz tájékán friss ízeket kívánunk. Sajnos a piacon nincs még megfelelő gyümölcs, ami kapható az import áru és inkább kellemetlen meglepetéseket okoznak, mint kellemeseket. Viszont gyönyörű citromokat kaptam, amelyek egyértelműen arra buzdítottak, hogy a húsvéti tortabefutó egy (illetve kettő) citromtorta legyen. A színes tojások pedig remekül mutattak rajta. A krém narancsos verzióban is remek.



Hozzávalók:

A tésztához: 7 tojásos piskóta

A krémhez:
  • 3 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 1 evőkanál finomliszt
  • 2 dl tejszín
  • 2 citrom héja és leve
  • 20 dkg vaj
Elkészítés:
  1. A tojást, a cukrot, a lisztet, a tejszínt, a citrom héját és levét habverővel összekeverjük.
  2. Gőz felett, folyamatos keverés közben összefőzzük, besűrítjük. Ezután kihűtjük.
  3. A vajat habverővel habosra keverjük.
  4. A vajhoz kanalanként hozzáadjuk a krémet és folyamatosan habosítjuk.
Összeállítás:
  1. A piskótát 3 részre vágjuk.
  2. A lapokat megtöltjük a krémmel, majd az tetejét és az oldalát is bevonjuk.
  3. Alkalomhoz illően dísztjük.
Fortélyok:
Az egyetlen amire figyelni kell, hogy a krém le ne égjen, de ez a folyamatos kevergetéssel kiküszöbölhető. Ha nem is teljesen hidegre (nekem erre soha nincs elég időm), de hűtsük le, mert ha megolvasztja a vajat, akkor nehezen tudjuk betölteni a tortát. Én most egyszerre sütöttem egy 26 cm-es és egy 18 cm-es piskótát összesen 10 tojásból, ezek jól befértek együtt a sütőbe. A krémből másfél adagot készítettem, így párhuzamosan két torta készült.

  • Share:

You Might Also Like

0 megjegyzés